Le'Owner Toturial Tips&Ilmiah Tumblr Picture&Qoute Fanpage Twitter Tumblr

14 Jul 2014

Ya Allah..


Assalammualaikum..Holla peeps J

Ya Allah hari nie aku terlalu sedih dan sedih..
Andailah aku mampu menjadi seorang Muslimah yang bijak menjaga maruahnya..
Yeahh I’m struggling to be better a Muslimah..Inshaallah dengan kehendakNya.



Ya Allah adakah terlalu naïf tentang pergaulan lelaki dan perempuan dalam Islam..
Adakah cara aku bertanya itu salah..
Ya Allah sungguh aku rasa bersalah kerana membuatkan seorang kawan terasa diri disindir..
Adakah aku patut dihukum..
Aku tak meminta dia untuk menjadi seperti Ashraf,Aiman,Syakir waima Syahmi..
Aku suka dengan peribadi dia yang sentiasa menjaga pergaulan..
Menjaga tutur kata,menjaga pandangan mata dengan orang bukan muhrim..
Andai aku diberi kesempatan untuk mengenali dia..aku orang pertama yang akan angkat tangan..
Kalau orang kata aku suka dia,Ya memang aku suka dia..
Buat apa nak bohong dengan hati sendiri..
Selepas apa yang aku komen dekat status dia..aku terasa seperti..Aku taklayak untuk menyatakan pendapat..
Bukan seperti aku..Seorang hambamu yang penuh kenaifan..
Yes,aku jujur yang aku bercakap dengan lelaki..bergaul dengan lelaki.
Ya memang aku seorang yang terukkk.
Bukan aku pernah cuba untuk berubah..aku cuba dan cuba..dan … Cuba…
Selepas kehadiran “Pelajar Lelaki” baru didalam kelas seperti membawa Nur..
Bagai mengajak aku untuk berubah..Diri aku terlalu kosong dengan Ilmu Agama..
Aku hanya bergurau menyatakan yang aku suka pada “Ashraf”..
Tidak pernah terdetik dekat hati aku untuk bercinta..
Aku hanya impikan “Bercinta Selepas Kahwin”
Aku terasa aku tidak layak untuk Disayangi..

Ya..Memang kdang2 terdetik dihati..
“Aku Nak jugak bercinta macam diorang”,”Macam best”
Tetapi aku tidak pernah menyatakan yang aku akan bercinta disaat itu..
Jangan mengatakan aku yang aku nie…
Seolah2 aku nie “Perempuan yang tidak bermaruah”
Aku takkan menjatuhkan maruah seorang wanita..
Sejak kecil aku memang bergaul dengan kawan2 lelaki..
Kerana perwatakan aku seperti lelaki..
Masa aku sekolah rendah,kawan lelaki aku paling ramai..
Kerana aku bagai dipinggir oleh perempuan..
Aku seolah2 kehilangan kawan perempuan..
Aku bagaikan ketandusan mencari kawan sesama jenis denganku iaitu “Perempuan”
Diri aku terasa kosong dan kosong..
Mengisi hari2 ku dengan kawan lelaki..

Firman Allah SWT bermaksud :

“Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman
supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) dan memelihara kehormatan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka.“ (Surah An Nur : 30)


Firman Allah SWT bermaksud :

“Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman
supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram)
dan memelihara kehormatan mereka. “ (Surah An Nur : 31)




Andai kata Intan menguris hati Ammar..Intan minta maaf banyak2..
Tidak pernah terlintas dihati Intan menyatakan yang “Terencatnya Keceriaan Kelas” dengan kehadiran
“Pelajar baru lelaki”
Dan takpernah terlintas dihati Intan..nak membandingkan ammar dengan yang lain..
Intan pun pernah terbaca ayat sebegini

Didalam Al- Quran, surah al- Israa’ ayat yang ke 32,
Allah menyatakan kepada kita “ Janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya itu adalah perbuatan yang keji,
dan itu adalah perbuatan yang buruk”.

Allah mengarahkan kita untuk tidak mendekati zina, bermaksud,
segenap perbuatan, seperti bertepuk tampar dengan sahabat lelaki,
sesi luahan perasaan, dan pelbagai lagi yang menjurus kepada zina adalah dilarang sama sekali.

Intan tau Ammar seorang yang baik,Menjaga pertuturan..Tidak kurang ajar..
Mendengar kata guru..tidak pernah membantah..
Intan nak minta maaf banyak2..
Andai ammar tidak memaafkan atas keterlanjuran intan menyatakan..
Beribu2 kemaafan intan tadahkan…

Didalam hal pandang memandangpun islam sudah memberikan panduanyang sangat mengangkat martabat manusia kepada yang lebih tinggi,supaya menjaga manusia dari masalah yang akan datang, kerana dari pandangan,ia mengundang tarikan dan perasaan yang mengundang syahwat,
dan sudah tentu jika diawal peringkat sudah tidak dipertahankan,mudarat yang lebih besar bakal menyusul.

Ya Allah..Adakah ini satu pengakhiran persahabatan intan..
Mata intan dah sembab nie.. :’(
Bukan intan nak menagih apa2..
Hanya pada Allah dan disini,intan dapat diungkapkan kekesalah yang intan lakukan..

“The stupidest mistake in life is thinking the
one who hurt you the most,won't hurt you again....My heart was taken by you,broken by you and now it's pieces because of you..........
Sometimes I want to disappear  and see if anyone  would miss me...”

“People cry not because they're weak,It because they've been strong for too long!!!!”

K Laa,boleh buat kisah intan dalam novel..kah3..
K adios..
Assalammualaikum..



No comments:

Post a Comment